Arkib Tag: telefon

adab bercakap di telefon atau handset

pada kebiasaaannya walaupun saya selalu bercakap dengan kawan-kawan saya namun apabila kalau nak bercakap di telefon, biasanya saya akan ambil masa nak kenalpasti siapa yang bercakap di hujung talian. kalau ayat yang diucapkan “kenal tak siapa ni?” saya akan cakap kenal atau tak berdasarkan berapa rapat hubungan saya dengan dia.

Sambung membaca adab bercakap di telefon atau handset

apa itu bank masa depan

di zaman nabi dulu orang selalu simpan kat baginda samaada barang-barang ataupun duit. di kalangan sahabat pun ada seorang yang menjadi tumpuan orang untuk buat simpanan duit-duit mereka. jadi dari zaman dahulu pun konsep simpan barang berharga pun diamalkan, tapi masa tu orang sebagai sandaran.

namun kini bank pulak ambil alih tugas orang tadi sebagai pemegang amanah. sekarang kita lihat bermacam traksaksi duit yang kita boleh buat menerusi atas talian sahaja. namun jangan lupa jasa pejabat pos yang fungsinya hampir sama macam bank walaupun tugas utamanya hantar surat.

jadi bagi aku apa itu bank masa depan adalah bermaksud tempat penyimpanan duit yang mana kita boleh lakukan aktiviti jualbeli secara online tanpa pegang duit lagi 😀

Sambung membaca apa itu bank masa depan