Arkib Tag: kad kredit islam

soal jawab sebat peminum arak di 1malaysia

adapun soalan datang dari sini

http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/08/menyambut-merdeka.html

jawapannya pulak datang dari sini

http://www.zaharuddin.net/content/view/869/72/

http://saifulislam.com/?p=6615

http://saifulislam.com/?p=545

tapi adalah sudah terjawap persoalan???

Sambung membaca soal jawab sebat peminum arak di 1malaysia

apa itu bank masa depan

di zaman nabi dulu orang selalu simpan kat baginda samaada barang-barang ataupun duit. di kalangan sahabat pun ada seorang yang menjadi tumpuan orang untuk buat simpanan duit-duit mereka. jadi dari zaman dahulu pun konsep simpan barang berharga pun diamalkan, tapi masa tu orang sebagai sandaran.

namun kini bank pulak ambil alih tugas orang tadi sebagai pemegang amanah. sekarang kita lihat bermacam traksaksi duit yang kita boleh buat menerusi atas talian sahaja. namun jangan lupa jasa pejabat pos yang fungsinya hampir sama macam bank walaupun tugas utamanya hantar surat.

jadi bagi aku apa itu bank masa depan adalah bermaksud tempat penyimpanan duit yang mana kita boleh lakukan aktiviti jualbeli secara online tanpa pegang duit lagi 😀

Sambung membaca apa itu bank masa depan

bank islam dibicara dalam mahkamah syariah???

ada pun aku ingin mengulas artikel pakdi ni

http://www.pakdi.my/blog/cadangan-pas-untuk-perbankan-islam/

mungkin sudah sampai masanya mahkamah syariah diperluaskan bidangnya dari tertumpu hal ehwal orang islam serta perkahwinan.  cuma yang menjadi persoalan kes-kes perceraian yang banyak tertangguh apa tindakan yang perlu dibuat

Sambung membaca bank islam dibicara dalam mahkamah syariah???

Kad Kredit Bank Rakyat

artikel ini merupakan kemaskini dari blog friendster aku. aku akan pindahkan ke sini secara berperingkat-peringkat

kawan aku nidzam, dia bekerja di bank rakyat. masa datang raya kat rumah dia, dia ada tunjuk kad kredit bank rakyat.

macam menarik aje kad kredit bank rakyat. tiada yuran tahunan,  boleh bayar zakat dan juga ada rebit/hadiah pergi umrah atau haji.

rasanya macam nak mintak cuma terfikir bahawa kad ini masih kad kredit bukan kat debit mastercard sebaik tunai (promosi pulak)

berikut adalah link pasal ni

http://www.bankrakyat.com.my/index.php?ch=5&pg=10&ac=21162&lang=en

http://www.bankrakyat.com.my/view.php?dbIndex=0&website_id=1&id=1082

mentang-mentang aku baru pinjam kat bank rakyat, kawan aku ni syor pulak kad kredit :D

nantilah dulu aku fikir, bukan ker kalau ada kad kredit, maknanya kita pinjam kat bank??? serupa aje pinjam personal loan kan kan kan